Jesteśmy Piękne

Tak, tak,  kochane kobietki, matki , żony -wszystkie jesteśmy piękne.!!!

Niestety tylko 2 na 10 Polek tak się czują. Dlaczego ?  Media wykreowały kanon piękna, któremu nikt nie potrafi dorównać, bo w 99% przypadków jest to ciało z photoshopa. Ja, chyba jak każda z nas mam swoje kompleksy. Staram się dbać o siebie. Są jednak rzeczy, na które nie mam wpływu. Garbaty noc, masywne ramiona i  cienkie włosy. Jednak stawiam na naturalność i nie dam się  presji jaką współczesne trendy wywierają na kobietach. Sztuczne biusty, usta, rzęsy, włosy, paznokcie, makijaże permanentne.  Nie wierzę , że te sztuczne lale czują się piękne. My matki mamy najgorzej, społeczeństwo oczekuje od nas  idealnego ciała. W mediach słyszymy, że rozstępy są be, cellulit nas szpeci. Jestem matką, dałam dwa nowe życie i jestem dumna że mam te defekty urody. Dziś obchodzimy Dzień Matki. Drogie mamy jesteście piękne !!!  Nie ważne, jak duże macie rozstępy, przecież  zrobiłyście coś  pięknego i wyjątkowego. Gdyby nie ciało, które mamy nie obchodziły byśmy dziś Święta Matki  i nie poznały co tak naprawdę znaczy słowo MAMA.

Rok temu Marka Dove  zainaugurowała  kampanię podejmującą temat prawdziwego piękna. Pisałam na blogu o tej kampanii TU. W tym roku marka Dove kontynuuje projekt rozmowy Polek o pięknie, kobiecych relacjach, pielęgnacji urody i zachęca kobiety do odkrywania i celebrowania prawdziwego piękna. Piękna, które nosi w sobie każda z kobiet bez względu na wiek, wzrost, liczbę kilogramów, kolor włosów czy kształt sylwetki.


Pierwsza kampania na rzecz prawdziwego piękna miała miejsce w 2004 roku i wywołała prawdziwą burzę na temat kobiecego piękna. Dove była pierwszą marką, która zamiast modelek zdecydowała się wykorzystać w reklamie prawdziwe kobiety – konsumentki, o różnych kształtach,  figurach i wzroście. Kolejne odsłony kampanii i filmy takie jak „Dove Evolution”, „Dove Real Sketches”, „Dove Camera Shy” czy „Dove – How old are you” za każdym razem podnosiły istotne dla kobiet kwestie związane z postrzeganiem własnego piękna, bez względu na urodę czy wiek. Bez kompromisów rozprawiały się też z lansowanym w mediach kanonem piękna, który jest nieosiągalny dla większości kobiet.


Marka Dove zdecydowała się na przeprowadzenie niecodziennego badania – Dove Global Beauty & Confidence Report, w którym wzięło udział ponad 10 tysięcy (10,500 osób) dziewczynek (w wieku 10 – 17 lat) i kobiet (w wieku 18 – 64 lat) z 13 krajów. Jest to pierwsze tak obszerne badanie, które podejmuje zagadnienie nie tylko kobiecego piękna, ale także pewności siebie. Ilustruje również korelacje pomiędzy kobiecym pięknem, samooceną, a postawą kobiet wobec życia.


Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report pokazują, że kobiety, bez względu na wiek i kraj pochodzenia, w coraz mniejszym stopniu postrzegają siebie jako osoby atrakcyjne, co niekorzystnie przekłada się na ich pewność siebie w różnych sytuacjach życiowych. Współczesne kobiety i dziewczęta odczuwają też coraz większą, płynąca z mediów i reklamy, presję dotycząca idealnego wyglądu, której trudno sprostać. Stąd konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.
Aż 7 na 10 kobiet (69%) kobiet i (65%) dziewcząt przyznało, że odczuwa płynącą z mediów
i reklamy rosnącą presję, by sprostać nierealistycznym kanonom piękna, co jest niezwykle frustrujące.
Jednocześnie 6 na 10 wszystkich kobiet (56%) dostrzega, że przymus stałej obecności w social mediach wymusza bycie perfekcyjną niemal 24h/dobę.
Tymczasem aż 9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%) przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi. Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich, ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.
Co bardziej zatrważające, aż 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia lub wizyt u lekarza.Niemniej jednak jak wynika z raportu Dove, kobiety potrafią dostrzegać piękno i chcą się nim cieszyć.
Bez względu na szerokość geograficzną – 8 na 10 kobiet (83%) i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno.
Czy zatem Polki czują się piękne?
Jak pokazują wyniki raportu Dove „Jesteśmy piękne” z 2016 r. – niestety tylko 2 na 10 Polek przyznaje, że czują się piękne. Wynika to z zaniżonej samooceny i przekonania o własnej nieatrakcyjności. Poczucie „bycia piękną” możliwe jest tylko w sytuacji, w której doceniamy siebie i patrzymy w lustro z akceptacją.
Tymczasem, aż 7 na 10 Polek przyznaje, że brakuje im pewności siebie i nie są zadowolone ze swojej sylwetki. Ponad połowa Polek (60%) ma zastrzeżenia do swojej urody, a aż 3 na 10 kobiet twierdzą, że nie mają czasu, aby wystarczająco o siebie zadbać.

Pielęgnacja – sposób na piękno.
7 na 10 kobiet i 8 na 10 dziewcząt przyznaje, że dzięki pielęgnacji czują się bardziej pewnymi siebie. Wydaje się zatem, że czas poświęcony na dbanie o siebie – zarówno o umysł, jak i o ciało – to najlepszy sposób, by kobiety i dziewczęta odzyskały poczucie własnej wartości
i wrodzonego piękna.
Nie dziwi zatem fakt, że dla wielu kobiet pielęgnacja jest jednym z kluczowych elementów, który wpływa na poczucie piękna. Zadbane i wypielęgnowane kobiety czują się nie tylko piękniejsze, ale i szczęśliwsze. Dlatego przeważająca liczba Polek (86%) podkreśla, że dba o ciało i włosy w domu przeznaczając na pielęgnację od 15 do 30 minut dziennie. Z kolei ponad połowa Polek (54%) poza zabiegami pielęgnacyjnymi przyznaje, że dba również o zdrowy styl życia i dietę – jest to zdecydowanie bardziej świadoma grupa konsumentek, która zdaje sobie sprawę, że wygląd i kondycja naszej skóry są wypadkową prowadzonego przez nas stylu życia i stosowanej pielęgnacji. Tylko 21% kobiet przyznaje, że w pielęgnacji urody korzysta z pomocy specjalistów. Ten niski współczynnik tylko potwierdza teorię, że w przeważającej większości Polki same starają się zadbać o swój wygląd i samopoczucie, sięgając po ogólnie dostępne na rynku kosmetyki.
Marka Dove to  kosmetyki, które doskonale pielęgnują i  zawierają innowacyjne, opatentowane technologie, które dogłębnie dbają o nasze ciało oraz włosy. Misją marki Dove jest sprawiać, aby kobiety czuły się piękne każdego dnia. Marka Dove pokazuje w reklamach prawdziwe kobiety, nie modelki.

JESTEŚMY PIĘKNE! Każda, bez wyjątku! Pamiętajcie o tym.  Zadbajmy o siebie bo nikt za nas tego nie zrobi. Często słyszę, że my matki dbamy o wszystkich a zapominamy o sobie. Tłumaczymy się brakiem czasu a przecież wystarczy 10-15 minut rano i wieczorem by poczuć się piękną i zadbaną. Niech nam wejdzie w nawyk wieczorny relaks w wannie z maseczką na twarzy i odżywką na włosach. Przez te 10 minut dom się nie zawali wierzcie mi. Zróbmy coś dla siebie, zasługujemy na to by być piękne i czuć się pięknie.

Gdzieś, kiedyś przeczytałam – Piękno to pewna niedoskonałość, która nas wyróżnia. Tego się trzymajmy.

 

 

Please follow and like us:
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://kasia-testuje.pl/jestesmy-piekne/
SHARE
Pinterest
Pinterest
Instagram

3 comments

  1. Wypracowanie takiego nawyku bardzo często jest trudne. Ja sama w postanowieniach noworocznych wpisałam sobie pielęgnację całego ciała, bo często o niej zapominałam albo po prostu mi się nie chciało. Warto znaleźć ten czas dla siebie. Możliwe to jest w przypadku każdej kobiety, bo 15 minut to nie jest wiele, ale efekt często jest zaskakująco duży i pozytywny 🙂

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: