
O pięknie według Dove Wyniki raportu
Zanim zaczniecie czytać tekst odpowiedzcie proszę na pytania w ankiecie.
Czy czujesz się piękna?
Zapewne większość z Was odpowiedziało -nie
Tylko 2 na 10 Polek czują się piękne.
Dlaczego patrząc w swoje odbicie widzimy zniekształcony obraz samej siebie. Zupełnie jakbyśmy były w gabinecie krzywych luster. Skąd tak niska samoocena? A przecież na całym świecie Polki są niezwykle cenione za urodę i klasę. Mamy trudności w dostrzeganiu w sobie piękna, za to z łatwością przychodzi im krytykowanie własnego wyglądu i wynajdowanie w sobie mankamentów. Dużo częściej natomiast dostrzegamy piękno w innych kobietach – przyjaciółkach, matkach, córkach.
Od lat marka Dove pomaga kobietom uwierzyć w siebie i dostrzec w sobie piękno.
Spójrzmy na wykres przygotowany przez respondentów Dove -Jak wygląda Piękno według Polek
Zdaniem Polek o pięknie decyduje wiele czynników – wśród najbardziej oczywistych 73% ankietowanych kobiet wymienia urodę, 67% podkreśla dużą wagę dbania o siebie, a 63% zgrabną sylwetkę. Dla ponad połowy respondentek istotną rolę wśród czynników decydujących o pięknie kobiet odgrywają również elementy niezwiązane z fizycznością – takie jak sposób bycia, osobowość czy pewność siebie.
Co sprawia, że Polki nie czują się piękne?
Aż 8 na 10 Polek nie czuje się pięknie, aż 73% z nich zapytanych o to, dlaczego nie czują się piękne, ex equo wymieniło czynniki związane z wyglądem fizycznym (sylwetka) oraz aspekty emocjonalne (brak pewności siebie). Ogólnie rozumiana uroda definiowana jako „piękna twarz”i „nienaganne rysy” znalazła się dopiero na 3 miejscu. Jak się okazuje, na poczucie piękna wpływ ma również fakt dotyczący dbania o siebie. Ponad 1/3 badanych przyznała, że nie czuje się piękna,bo niewystarczająco dba o swoją urodę.
Wiecie,że 51%kobiet przyznaje, że w ocenie wyglądu, zależy im na opinii innych
Skoro Polkom z trudem przychodzi obiektywna ocena własnego wyglądu i docenienie piękna, nie dziwi fakt, że ponad połowa respondentek decyduje się na skorzystanie z opinii innych kobiet.
Dlatego chętnie prosimy o pomoc w ocenie córkę (82%), przyjaciółkę (80%) czy mamę (71%),licząc na ich szczerą opinię.
Misją marki Dove jest sprawiać, aby kobiety czuły się piękne każdego dnia. Od wielu lat Dove mówi głośno NIE wyidealizowanemu, nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety,jaki prezentowany jest na co dzień w mediach, reklamie czy telewizyjnych serialach. Marka Dove pokazuje w reklamach prawdziwe kobiety, nie modelki.Dove przekonuje kobiety, że są wspaniałe takie, jakie są.
Dove to marka, która zawsze jest blisko kobiet i pokazuje nam, że piękno jest w zasięgu ręki każdej z nas, trzeba je tylko w sobie dostrzec i pielęgnować. Dla Dove każda z nas jest piękna, a misją marki jest sprawiać, byśmy tak właśnie czuły się każdego dnia. Pomaga nam w tym, dostarczając produkty zapewniające doskonałą pielęgnacje na co
dzień.
Dzięki Dove czuję się piękną , a kosmetyki z charakterystycznym gołębiem od lat goszczą w mojej łazience.